Aerobik w wodzie dla kobiet w ciąży

Typowy aerobik w rytm szybkiej, energetyzującej muzyki nie jest wskazany dla kobiet w ciąży, gdyż gwałtowne ruchy i podskoki mogą być zagrożeniem dla dziecka. Jednak istnieje alternatywa dla tego rodzaju ćwiczeń, którą jest aerobik w wodzie. Opór stawiany przez wodę stanowi zabezpieczenie przed upadkiem i pomaga w wykonaniu wielu ruchów niezbędnych do odbycia zajęć aerobiku. Aquaaerobik jest głównie wskazany dla kobiet w ciąży, gdyż nie kosztuje on wiele wysiłku, a daje dobre efekty. Możesz zapisać się na zajęcia w grupie lub sama podczas zabaw na basenie wykonać serię specjalnie opracowanych ćwiczeń. Takie zajęcia są niezwykle dobrym sposobem na pozbycie się dolegliwości, które często towarzyszą kobietom w ciąży.

Po pierwsze bóle kręgosłupa, na które skarży się połowa przyszłych mam, doskonale zostają złagodzone poprzez wykonywanie ćwiczeń i oddziaływanie wody. Ten sam sposób działania, odgrywa ważną rolę w przypadku występowania obrzęków i dolegliwości bólowych kończyn dolnych. Poza tym aerobik w wodzie stanowi doskonałą metodę relaksacyjną, po zajęciach czujemy się odprężone i wypoczęte. Poprawa nastroju oraz samopoczucia dobrze wpływa nie tylko na mamę, ale również jej dziecko, które jest lepiej dotlenione. Również usprawnia się przepływ krwi oraz przenikanie składników odżywczych do płodu. Dobroczynne działanie tych zajęć to także zapobieganie przybieraniu na wadze, powstawaniu cellulitu oraz rozstępów.

Dlatego warto skorzystać z tej metody, która jest przyjemnym sposobem na utrzymanie kondycji w trakcie ciąży.