Ciąża a dieta

Każda kobieta, która zajdzie w ciążę, powinna nieco zmienić swój tryb życia. Oczywiście, ciąża nie jest chorobą i nie wymaga od przyszłych matek ciągłego leżenia w łóżku, jednak w tym okresie musimy nieco bardziej szanować swój organizm i tym samym organizm naszego przyszłego dziecka. W tym celu powinniśmy na przykład się prawidłowo odżywiać. Najpierw dobrze byłoby się zastanowić nad tym, jakich pokarmów kobiety w ciąży muszą się wystrzegać. To, że przyszłe matki nie mogą pić alkoholu, jest właściwie oczywiste.

Warto jednak mówić o tym na każdym kroku, ponieważ nadal zdarza się, że zakaz ten jest łamany, na czym w ogromnym stopniu cierpią dzieci. Alkohol i ciąża po prostu nie mogą występować w parze. Kobiety w ciąży powinny unikać nadmiernej ilości konserwantów i szerokorozumianej chemii. Jeśli określone witaminy i mikroelementy można spożyć w postaci pokarmu, a nie tabletek, to dobrze byłoby tak właśnie robić. W dzisiejszych czasach dość trudno jest selekcjonować wyłącznie świeżą żywność, jednak z pewnością warto próbować.

W okresie ciąży najlepiej stołować się w domu. W restauracjach podaje się bardzo różne potrawy. Niektóre z nich mogą być niezdrowe, a inne mogą zawierać szkodliwe wirusy, bakterie, pleśni i grzyby. Również w obawie przed nimi lepiej jest unikać surowizny – sushi czy tatar lepiej jest spożyć dopiero po porodzie. Jeśli są to dla nas przysmaki, to z pewnością po dłuższym okresie rozbratu z nimi będą nam smakowały jeszcze lepiej.

Na koniec warto dodać, że chociaż w okresie ciąży powinno się jeść więcej, to nie można się jednak wówczas nadmiernie objadać.