Dieta międzypokoleniowa

Trzeba dobrze się odżywiać, aby zachować zdrowie i móc bez obaw stawiać czoła wyzwaniom codzienności. Dotyczy to wszystkich osób bez względu na wiek oraz kondycję. Bardzo często pod jednym dachem żyją przedstawiciele różnych pokoleń. Dzieci, rodzice oraz dziadkowie muszą jeść wartościowe produkty, przyrządzone do tego w smakowity sposób. Gospodynie, którą chcą sprostać tym wymaganiom mają przed sobą duże wyzwanie, ale jak najbardziej wykonalne. Trzeba tylko przestrzegać porad dietetyków i ekspertów.

Mamy również nadzieję, iż pomocne okażą się powyższe teksty. Kluczem do sukcesu jest planowanie zbilansowanej i urozmaiconej diety. Powinna ona zawierać w sobie wszystkie źródła soli mineralnych, witamin, węglowodanów, zdrowych tłuszczy oraz cukrów. Te ostatnie są smaczne, ale niekoniecznie zdrowe. Dlatego warto zastępować zwykły biały cukier naturalnymi i wartościowymi zamiennikami. Doskonale sprawdzi się fruktoza, która ma niższy indeks glikemiczny i jest mniej kaloryczna.

Za „króla” cukru uchodzi często jego trzcinowa odmiana. Nierafinowany cukier trzcinowy dzięki zawartości melasy mniej obciąża nasz organizm i nie dostarcza tylu kalorii. Pamiętajmy o tym, by nie bać się gotowanego mięsa – najlepiej drobiu, który jest lekkostrawny i przy tym relatywnie tani. Zjadajmy mniej mięs smażonych i grillowanych, a także słonych i tłustych przekąsek. W każdym wieku przyjmować należy spore ilości morskich ryb bogatych w związki Omega-3. Dodajmy do zdrowego odżywiania aktywność ruchową i będziemy mieli sporą szansę na długowieczność.