Odchudzanie a ciąża

W dzisiejszych czasach znaczący procent kobiet stara się dbać o linię. Jeśli dbałość ta przejawia się, między innymi, w stosowaniu się do racjonalnych zasad żywienia, to jest to jak najbardziej pozytywne. Jeśli jednak polega ono na głodzeniu się czy też stosowaniu środków chemicznych, które rzekomo mają pozbawić nas nadmiaru tłuszczu, to raczej nie można tego pochwalić. Odpowiednia masa ciała jest ważna, jednak nie można się o nią starać półśrodkami i nazbyt drastycznie zmniejszać ilość tkanki tłuszczowej. Do odchudzania trzeba podchodzić metodycznie i racjonalnie. Wiele kobiet zachodzących w ciążę obawia się, że ta przysporzy im zbędnych kilogramów. Owszem, istnieje takie ryzyko, jednak nie można popadać w paranoję.

Paradoksalnie, ciąża jest okresem, od którego można dość łatwo przejść na zdrową dietę, ponieważ ma się wówczas do tego dodatkową motywację. Nie można przejść okresu ciąży bez przybrania na wadze. Przeciętnie kobiety zwiększają wówczas masę swojego ciała o 11-16 kilogramów i jest to jak najbardziej normalne. Głodzenie się w czasie ciąży jest zbrodnią na nienarodzonym dziecku i może przynieść wyłącznie negatywne konsekwencje. Trzeba wówczas nieco więcej jeść, ale już niekoniecznie się objadać. Najlepiej jest zbudować dietę wokół naturalnych i pozbawionych konserwantów produktów. Chipsy, czekolada czy napoje gazowane nie są naszemu organizmowi do niczego potrzebne.

Zdecydowanie lepiej jest spożywać większe ilości warzyw i owoców (naturalne źródło cukru), a także inne zdrowe produkty.