Pilates w ciąży

Niezwykle ważną kwestią w czasie ciąży jest rozciąganie mięśni, szczególnie brzucha, które przez dziewięć miesięcy będą narażone na bardzo intensywną pracę. Dlatego też, warto je odpowiednio przygotowywać do tego stanu, stosując odpowiednie ćwiczenia. Jeżeli będziemy wzmacniać je systematycznie, nie będziemy miały problemów z kręgosłupem, a także podczas porodu. Stosowanie gimnastyki w ciąży to również zapewnienie sobie szybszego powrotu do formy z przed ciąży.

Dobrym sposobem na rozciąganie jest skorzystanie z zajęć Pilates. Należy jednak pamiętać, że ciąża to czas, w którym należy szczególnie ostrożnie wykonywać nawet te najłatwiejsze ćwiczenia. Dlatego zawsze, jeżeli nie mamy doświadczenia wykonujmy je tylko i wyłącznie pod czujnym okiem instruktora fitness. A na zajęcia decydujmy się dopiero po konsultacji z lekarzem, czy w naszym przypadku są one wskazane, czy lepiej sobie je odpuścić.

Podobnie sprawdźmy, czy zajęcia w klubie są przystosowane dla kobiet w ciąży. Takie informacje są niezbędne dla naszego bezpieczeństwa, ponieważ, nawet podczas wykonywania ćwiczeń Pilates należy zachować ostrożność. Nie wszystkie ruchy są wskazane dla przyszłej mamy, dlatego zawsze należy informować instruktora, że jesteśmy w ciąży i na którym etapie, jeżeli decydujemy się na ogólne zajęcia. Choć podejrzewam, że i tak większość pań zrezygnuje, jeśli nie są one skierowane dla kobiet w ciąży i prawidłowo, bo nie ma co ryzykować.

Lepiej nie narażać zdrowia dziecka, a zajęcia odłożyć na późniejszy czas.