Tosty – zdrowe i chrupiące śniadanie

Dietetycy i lekarze biją na alarm: wielu z nas ciągle ignoruje jedzenie śniadania, pomijając ten najważniejszy w ciągu dnia posiłek. To olbrzymi błąd i jednocześnie fatalny nawyk żywieniowy, nie uwzględniający posiłku, który warunkuje nasze samopoczucie w ciągu całego dnia. Ze względów zdrowotnych zachęcamy do zjadania śniadań w domu.

Być może skusi was poniższy przepis. Składniki: · Chleb pełnoziarnisty – 4 kromki. Najlepiej sięgnąć po pieczywo razowe lub żytnie, ewentualnie po graham · Rukola – garść · Pomidor – 1 sztuka średniej wielkości · Kiełki brokułów – garść · Papryka – pół czerwonej lub zielonej · Chuda wędlina – 2 plastry · Żółty ser – 2 plastry · Awokado- pół · Pieczarki – 2 sztuki Sposób przyrządzenia: Pomidora, paprykę i awokado pokroić najlepiej na cienkie plastry.

Zawartość tosta ułożyć na chlebie w kolejności – najpierw szynka, ser, pomidor, pieczarki, papryka, awokado. Włożyć do tostera. Piec tak długo, aż ser się rozpuści, zaś chleb podpiecze.

Podpieczony odpowiednio chleb wyjąć, a następnie ostrożnie włożyć do środka tostu rukolę oraz kiełki. Tost można zajadać z sosem jogurtowym, który przygotowujemy z 3 łyżek jogurtu greckiego, 3 ząbków czosnku (rozgniecionego), łyżki keczupu. Całość należy wymieszać i doprawić pieprzem, solą oraz szczyptą cukru.

.