Zdrowe żywienie podczas ciąży

Zdrowy tryb życia to w dużej mierze zdrowe odżywianie się. Chociaż chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę ze znaczenia prawidłowej diety dla funkcjonowania naszego organizmu, to jednak na co dzień często o tym zapominamy.

Zbyt długie przerwy w posiłkach, pomijanie śniadania, nadmierne spożywanie alkoholu czy też objadanie się niezdrową kuchnią to dla wielu z nas standard. Oczywiście, nikt oprócz nas nie poniesie konsekwencji takiego postępowania, więc mamy właściwie prawo żyć tak, jak chcemy.

Od tej reguły są jednak pewne wyjątki. Najważniejszym z nich jest ciąża.

Kobieta w ciąży odpowiada już nie tylko za swoje zdrowie, ale również za zdrowie swojego nienarodzonego jeszcze dziecka. Jej dieta to także jego dieta i chociażby z tego powodu nie może ona składać się z przypadkowych składników serwowanych w nieodpowiednich godzinach.

Nie może się w niej również znaleźć alkohol ani żadne inne używki – jest to truizm, ale i tak wiele przyszłych matek jakby o tym nie pamięta, co wybitnie szkodzi ich dzieciom. Ciąża jest okresem, w którym kobieta musi jeść nieco więcej.

Trzeba więc koniecznie odstawić wszystkie diety odchudzające, ale nie powinno być to równoznaczne z pochłanianiem nadmiernych ilości pokarmu. Ilość najlepiej zastąpić jakością i postawić na zdrowe produkty, nie zawierające konserwantów i niezbyt mocno przetworzone.

Surowe mięso, ryby czy jajka także są niewskazane, ponieważ mogą znajdować się w nich groźne zarazki, które zaszkodzą i matce, i dziecku. Oczywiście, warto dowiedzieć się więcej o zdrowym żywieniu podczas ciąży.